איך לממש קבלת החזרי מס שמגיעים לי?

מס הכנסה מחזיר לכם כסף
החזר מס הוא לא אגדה אלא אפשרות ממשית לקבלת החזר כספי של כמה מאות עד כמה אלפי שקלים בשנה. יועץ פיננסי מקצועי יכול לוודא שתקבלו החזרי מס מרשימים במעט מאוד מאמץ, הכולל בעיקר הכנת ניירות ומסמכים רלבנטיים. שכירת שירותי ייעוץ פיננסי מקצועי יכולה למקסם את החזרי המס שלכם ואף נחשבת להוצאה מוכרת לשכירים, כך שהיא יכולה לזכות בהחזר מס בשנה הבאה. ישנם קריטריונים רבים לזכאות להחזרי מס, אך ננסה לעשות בהם סדר חלקי. הניסוח נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות, אך הוא פונה לשני המינים.

מי יכול להגיש בקשה לקבלת החזר מיסים?
הזכאות להגשת הבקשה להחזר מס ניתנת לכל שכיר או גמלאי ולכל אדם שאינו חייב בהגשת דו"ח למס הכנסה (כמו עצמאי). כאשר מדובר באדם נשוי, על שני בני הזוג להיות שכירים ועל שניהם לצרף את כל המסמכים. אם אחד מבני הזוג עצמאי, לא ניתן להגיש בקשה עבור החזר מס. ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס עד שש שנים אחורה בלבד.

עבור מה מקבלים החזרי מיסים ממס הכנסה?
החזרי המס יכולים להתקבל עבור מס הכנסה שנוכה ממשכורת, מגמלה או מפנסיה, מס שנוכה מפיצויי פרישה, מס שנוכה מתגמולים כספיים חד-פעמיים שונים, מס הכנסה שנוכה מרווחי מסחר בבורסה, מס שנוכה מריביות של פקדונות וחסכונות שונים, ולמעשה, כל תשלום אשר נוכה ממנו מס הכנסה. ישנם קריטריונים שונים המגדילים את הסיכוי שלכם לקבל החזרי מיסים. יועץ פיננסי המעניק ייעוץ אובייקטיבי ומקצועי, יוכל לתת פריסה כללית של האפשרויות, וכן, ליידע אתכם בדבר הסיכוי לקבלת החזר מס בפועל, ואת גובהו המשוער של ההחזר.

איך מקבלים את החזר המס?
דרך קלה יחסית לבדיקת הזכאות היא באתר של רשות המיסים. באתר ישנו מחשבון המחשב את הזכאות שלכם על פי הנתונים שאתם מכניסים עבור כל שנת מס. במידה ויתברר שאתם זכאים לקבלת החזרי מס, יש לצרף את כל המסמכים הדרושים ולהגישם לרשות המס המקומית. בדיקה זו אינה עולה כסף, אך לוקחת זמן. דרך נוספת ובטוחה יותר לבדיקת הזכאות היא שכירת ייעוץ מקצועי. רוב יועצי המס אינם גובים שכר אלא לוקחים אחוזים מתוך החזרי המיסים המגיעים לכם. דרך זו בטוחה יותר, כיוון שיש בה פחות סיכוי לטעות, וחישוב שגוי עלול לגרום לכם להירשם כחייבים כסף למס הכנסה, דבר שאיש לא מעוניין בו.